DKS

Blog

Jaka drukarka najlepiej sprawdzi się w małej firmie?

Jaka drukarka najlepiej sprawdzi się w małej firmie?

Aby odpowiedzieć na pytanie, jaka jest optymalna drukarka do małej firmy, wypada zacząć od sprecyzowania, o jaką firmę chodzi.

Wbrew pozorom określenie mała firma nie odnosi się do zbioru przedsiębiorstw bardzo do siebie zbliżonych wielkością. Definicję małej firmy przypomina specjalista z firmy DKS w Łodzi, oferującej drukarki do firmy: – Mała firma, zgodnie z polskimi normami prawnymi, to przedsiębiorstwo, w którym średnioroczne zatrudnienie w okresie dwóch kolejnych lat nie przekroczyło 50 osób. Oznacza to, że małą firmą jest jednoosobowa działalność gospodarcza i przedsiębiorstwo zatrudniające kilkudziesięciu pracowników. Takie podmioty mają bardzo odmienne zapotrzebowanie na druk, a co za tym idzie, potrzebują innych drukarek.

Różnice pomiędzy środowiskami druku w małych firmach zależą nie tylko od liczby zatrudnionych pracowników, ale także od branży, w której działa dane przedsiębiorstwo.
Największe i najbardziej wyspecjalizowane zapotrzebowanie na druk mają firmy z sektora kreatywnego, w tym przede wszystkim agencje marketingowe, firmy reklamowe, biura projektowe, podmioty zajmujące się organizacją imprez kulturalnych. Duże zapotrzebowanie generują też kancelarie prawne, biura rachunkowe, firmy szkoleniowe i edukacyjne.

 

Odpowiedz na pytania, aby wybrać optymalną drukarkę

Nie wybierzesz odpowiedniej drukarki do firmy, jeżeli nie ustalisz faktycznego zapotrzebowania na druk. Potrzebne są dane o średniej miesięcznej liczbie wydruków w określonych formatach oraz procentowym udziale wydruków kolorowych. Dysponując tymi danymi, możesz podjąć decyzję dotyczącą kluczowych cech drukarki:

 

  • laserowa czy atramentowa - do druku okazjonalnego wystarczy nawet tania drukarka atramentowa z marketu, jednak przy tysiącach lub dziesiątkach tysięcy wydruków miesięcznie niezastąpione są laserowe drukarki biurowe klasy biznesowej – przemawia za nimi szybkość pracy, wysoka jakość i niski średni koszt jednego wydruku,
  • monochromatyczna czy kolorowa – jeżeli drukujesz głównie faktury, umowy czy formularze, to najbardziej ekonomiczne przy tych zadaniach będą drukarki czarno-białe – gdy w grę wchodzą ulotki, oferty, prezentacje, broszury czy materiały szkoleniowe, to niezbędne jest urządzenie do druku w kolorze,
  • zalecany nakład miesięczny – producenci drukarek podają standardowo zalecany i maksymalny nakład miesięczny: najlepszym wyborem będzie drukarka, której zalecany nakład miesięczny pokrywa się lub jest tylko nieznacznie mniejszy od średniej miesięcznej liczby wydruków w Twojej firmie – właściwe obłożenie drukarki praca zapewni jej dłuższą bezawaryjną eksploatację,
  • format A4 czy A3 – drukarki formatu A4 są znacznie tańsze od modeli A3, dlatego warto przeanalizować starannie zapotrzebowanie firmy na wydruki w większym formacie – jeżeli powstają one okazjonalnie i nie wiążą się z podstawową działalnością firmy, to inwestowanie w drukarkę A3 nie ma uzasadnienia ekonomicznego (o wiele bardziej opłacalne będzie zlecenie druku zewnętrznej firmie),
  • liczba arkuszy na minutę – jeżeli konieczny jest błyskawiczny druk dużych nakładów, to najważniejszą cechą drukarki staje się liczba wydruków na minutę – jeżeli nie uwzględnisz tego parametru, może się okazać, że pomimo doskonałej jakości druku, urządzenie kompletnie nie spełnia Twoich oczekiwań,
  • jakość druku – podstawowym parametrem przy ocenie jakości wydruku jest rozdzielczość mierzona w pikselach na cal (dots per inch – DPI): przy druku dokumentów tekstowych wystarczające jest 300 dpi, rysunki i wykresy wymagają 600 dpi, natomiast zdjęcia najlepiej drukować w rozdzielczości 1200 dpi i większej,
  • dodatkowy osprzęt i funkcje – mile widziane są takie funkcje, jak łączność Wi-Fi i drukowanie z urządzeń mobilnych, ale także możliwość automatycznego druku dwustronnego, zwiększenia pojemności zasobników na papier lub finiszerów do automatycznego dziurkowania, zszywania i składania dokumentów.

 

W warunkach biurowych liczy się też cicha praca urządzenia. Wielkim ułatwieniem w codziennej pracy jest
duży i intuicyjny panel dotykowy drukarki oraz menu w języku polskim.

Na zakończenie warto powtórzyć, że wybór optymalnej drukarki do firmy musi być poprzedzony staranną analizą potrzeb. Przy jednoosobowej działalności gospodarczej optymalnym urządzeniem może być czarno-biała drukarka z marketu. Natomiast w przypadku agencji reklamowej niezbędna będzie wysokowydajne urządzenie kolorowe, drukujące dziesiątki stron na minutę.


Podziel się tym postem:
(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:2359560,hjsv:6}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');